sâmbătă, 16 februarie 2013

Feniculul pansament pentru stomac

Recunosc ca pana acum cativa ani,nu consumasem fenicul ,dar ma bucur ca l-am descoperit .Aroma sa usor lemnoasa si parfumata ,imi place ,eu il prepar astfel:il tai felii il presar cu zahar si il calesc in unt sau ulei de masline.Merge de minune cu carne de porc sau vita si in combinatie cu alte legume precum ceapa,morcovi,brocoli,avocado etc.
Dar ceaiul este preferatul meu ,imi calmeaza imediat arsurile gastrice si nu ma mai doare stomacul,ajuta la digestie.Daca beti inainte de masa acesta taie pofta de mancare si astfel ajuta persoanele care doresc sa slabeasca.De asemenea amelioreaza si durerile mentruale,avand un efect calmant ,cel putin la mine.Si in cazul colicilor la copii este indicat.


Feniculul este o buna sursa de vitamina C, precum si  calciu, fier, magneziu, mangan, potasiu, zinc si seleniu. 
Feniculul are proprietati carminative, anti-cancerigene, anti-inflamatoare, anti-spasmodice, antimicrobiene şi proprietăţi diuretice.Planta protejeaza organismul impotriva bolilor cardiovasculare si cancerului (în special cancerele dependente de estrogen). Planta poate fi consumata si sub forma de ceai de fenicul. Acesta vindeca probleme cum ar fi tulburarile cauzate de menopauza, bufeuri, flatulenţă.n alt avantaj al feniculului este faptul că vindecă febra intermitenta prin creşterea transpiraţiei. Atunci când este combinat cu alte condimente, feniculul poate stimula circulaţia şi reduce retentia de apa.
Masajul cu ulei de fenicul te ajuta sa scapi de dureri articulare si chiar si de celulita.(sursa)
Pentru gastrita hiperacida se recomanda urmatorul preparat: intr-un pahar de lapte clocotit se pune o lingura de seminte de fenicul si se lasa sa se infuzeze vreme de 30 de minute. Se consuma pe stomacul gol. Cu conditia sa suportati laptele, efectele calmante gastrice sunt rapide si pe termen lung.(sursa)
Feniculul este contraindicat in ulcerul gastric si duodenal, in enterocolite cronice si acute, dar este ideal in prevenirea indigestiilor, enterocolitei acute, a colicilor, balonarilor, a constipatiei, a digestiei lente, a indigestiei. Este si un excelent vermifug, un tonic gastric, combate atonia digestiva si este folosit inclusiv in tratamentul colonului iritabil.(sursa)
Nu se recomanda consumul in exces deoarece poate afecta nivelul de estrogen din organism.

3 comentarii:

  1. Nu am consumat niciodata fenicul ...pana a citi acest reportaj , spre rusinea mea nici nu stiam ca se poate consuma sub o forma sau alta .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. merita incercat :),la kaufland gasesc intotdeauna la un pret bun

      Ștergere
  2. Nu am consumat niciodata dar stiu cum este si cum arata feniculul, o sa imi8 fac curaj sa il implic in alimentatie. Mi se pare putin prea parfumat..

    RăspundețiȘtergere