vineri, 18 noiembrie 2011

Apidermin de poveste

Bunica imi spunea multe povesti in copilarie si eu le ascultam bucuroasa si de fiecare data eram transpusa intr-o alta lume.Intr-o zi am descoperit ca "elixirul tineretii" nu exista doar in basme , ci se afla in camara bunicii si acesta era minunatul laptisor de matca,despre care bunica imi spunea ca provine de la albinele tinere care secreta o substanta "magica" cu ajutorul careia se hraneste matca si larvele.Imi spunea ca laptisorul de matca are toate ingredientele necesare pentru a fi sanatosi si frumosi,vitamine ,minerale ,calciu,fier etc si de aceea matca este "mai grasuta si mai mare" decat restul albinelor fiindca ea primeste acesta minunata substanta.Un alt ingredient minune oferit de albine si preferatul meu este mierea,despre care bunica imi spunea ca este un adevarat medicament,imi ungea buzele si mainile iarna cand imi erau crapate,si imi lasa pielea catifelata.Insa partea preferata a mierii era cea comestibila,imi facea bunica o "invartita" delicioasa cu miere,mere caramelizate la soba servite cu un ceai cald indulcit tot cu miere,mmm ,deja ma simt in copilarie.Dar bunica mai avea un secret care il tinea in ultima camera a casei ,crema Apidermin , despre care imi spunea ca este o crema pentru oameni mari cu laptisor de matca ,care lasa pielea la fel de fina ca a fratelui meu( care era bebelus pe atunci ),imi placea foarte mult cum mirosea ,a faguri de miere pe care mi-i aducea bunicul si pe care ii "rontaiam" toata ziua...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu